MENU
En UygunKıbhas
Giriş Tarihi
Çıkış Tarihi
Yetişkin
0-12 Yaş
13-17 Yaş

HAVUZ

01

OLİMPİK KAPALI HAVUZ

Yüzmek, tüm vücut kaslarınızı çalıştırır. Kalp atış hızınızı yükseltir, dayanıklılık oluşturur ve kalp ve akciğerlerinizi daha sağlıklı hale getirir. Sırt ağrıları çekiyorsanız yüzmek size çok iyi gelebilir. Aynı zamanda eğlenceli bir spordur. Life Point’in profesyonel antrenörleriyle hem daha iyi yüzebilecek hem de keyifli zaman geçireceksiniz. Yaz kış kullanabileceğiniz kapalı havuzu ile Life Point size kesintisiz imkan sağlıyor.

Yeni Başlayanlar İçin Yüzme Egzersizi

Yüzme egzersizi yaparken bedeninizden fazlası çalışacaktır. Bundan daha fazlasını elde edebilirsiniz; beyninizde de bir artış olacak. Yüzmenin beynin kan akışını artırdığı, bunun da beyne daha fazla oksijenin ulaşmasına yardımcı olduğu bulundu. Bu, daha fazla uyanıklık, daha iyi hafıza ve bilişsel işlev anlamına geliyor.

02

YÜZME EĞİTİMLERİ

İlginç bir araştırma, en azından göğüs hizasına kadar sıcak su havuzunda bulunmanın beyindeki kan akışını olumlu yönde etkileyebileceğini buldu. Katılımcıların serebral arterlerine kan akışını % 14 oranında arttırdı. Yüzmeye erken yaşta başlamak çok önemlidir ve iyi bir fikirdir. 5 yaşın altındaki 7000 çocuğa yönelik bir araştırma, erken yaşta yüzmeye başlayan çocukların, sosyo ekonomik geçmişlerinden bağımsız olarak, arkadaşlarından daha erken bir tarihte fiziksel kilometre taşlarına erişebildiklerini buldu. Okur yazarlıkları ve sayısal becerileri de daha iyiydi.

Başka herhangi bir egzersiz gibi, yüzmenin kilo vermek için ne kadar etkili olduğu, çeşitli faktörlere bağlıdır: Ne kadar süre yüzüyorsunuz, gün boyu ne yiyorsunuz ve havuza girdiğinizde ne yapıyorsunuz.

03

SAĞLIK VE HAVUZ

Bir çalışmada yüzme ve yürüyüşün yaşlı kadınlarda vücut ağırlığı, yağ dağılımı, lipid, glikoz ve insülin üzerine etkileri araştırılmıştır. Çalışma altı ay sonra, yüzücülerin bel ve kalça boyutlarının yürüyüşçülerden daha fazla azaldığını buldu. Ayrıca yüzücüler yüzme hızını artırırken, yürüyüşçüler yürüme hızını artıramadılar. Ve bir yıl sonra yüzücülerin, vücut ağırlığı ve kolesterol seviyeleri yürüyüşçülerinkinden daha fazla azalmıştı.

Yüzme ile ilgili birkaç şeyi aklınızda tutmanız önemlidir. Başlangıçta, yüzme antrenmanları, beklediğinizden daha yoğun olabilir, çünkü suyun içinde çalışmak diğerlerinden tamamen farklıdır. Kendinizi batmaktan alıkoymak için sürekli hareket halinde olursunuz, ciğerleriniz farklı nefes almayı öğrenir ve sizin bilmediğiniz kasları harekete geçirir.